سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 78724

  بازدید امروز : 2

  بازدید دیروز : 4

صهیونیسم وادیان

 
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمت تگردد و عبرتی که مایه حفظت شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: سالار ::: چهارشنبه 85/12/2::: ساعت 1:7 عصر

شما فکر می کنین موضوع چی هست؟

ولی خیلی دور از ذهن نیست

سخنان توهین آمیز مجدد پاپ این بار علیه یهودیان

پایگاه خبری گاردین نوشت: در شرایطی که هنوز موج اعتراض مسلمانان جهان علیه سخنان پاپ در مورد اسلام، همچنان ادامه دارد، عاقلانه نبود که رهبر کاتولیک‌ها علیه یهود نیز سخن بگوید.

گاردین روز دوشنبه افزود: هنوز مدت زیادی از اظهار تاسف پاپ درباره سخنان توهین‌آمیزش به اسلام نگذشته که در سخنان جدید خود شعری را از یک شاعر ضد یهودی خواند که شکاف و اختلاف نظر مسیحیت و یهود را درباره "به‌صلیب کشیده شدن حضرت مسیح" را آشکار می‌کند.

به گزارش ایرنا براساس این گزارش، در قطعه شعری که پاپ از ترجمه ایتالیایی آن خواند آمده است: ما مسیح به صلیب کشیده شده را پرستش می‌کنیم، صلیبی که حکایت از رسوایی یهود و حماقتی می‌کند که آنها انجام دادند.

این رسانه اینترنتی افزود: نمایندگان یهودیان روز گذشته نسبت به این سخنان پاپ ابراز حیرت کردند و یکی از آنان که خواست ناشناس بماند گفت "عجیب است در شرایط کنونی که پاپ هنوز از موج اعتراض مسلمانان جهان علیه خود رهایی نیافته، علیه یهود نیز سخن می‌گوید.

این روزنامه همچنین به‌نقل از "جاناتان رومین" عضو هیات مدیره "شورای مسیحیان و یهودیان" که با تعصبات مذهبی مبارزه می‌کند نوشت: نمی‌توانیم سخنی را که گفته‌ایم تغییر دهیم، اما می‌توانیم در سخنان آینده خود دقت کنیم، بویژه هنگامی که می‌خواهیم در مورد مذاهب اظهارنظر کنیم.

وی افزود: پاپ می‌تواند در مورد مذهب خود اظهارنظر کند، اما عاقلانه نیست که در مورد مذهب دیگران اظهارنظر کند، بویژه در شرایط کنونی که هنوز با موج مخالفت مسلمانان جهان مواجه است.


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ